Regler och villkor för användning

Frakt och leverans

Hur mycket kostar frakten?
Vi har en enhetsfrakt på 10 kr. Storleken eller mängden av din beställning spelar ingen roll. Vi har inga dolda avgifter så inga extra avgifter tillkommer än de som står angivet i kassan. Handlar du för mer än 300 kr bjuder vi på fraktavgiften.

Hur lång är leveranstiden?
Våra leveranstider är normalt 1-3 arbetsdagar. Om du beställer innan 16.00 skickas i regel din order samma dag och du får din leverans dagen efter. Vår policy är att vanliga paket ska levereras inom 1-3 arbetsdagar, leveranser till avlägset belägna orter eller landsbygden kan ta längre tid. Vi har valt att enbart använda oss av PostNord för att kunna erbjuda dig så snabb och smidig leverans som möjligt.

Vad händer om jag inte hämtar min beställning?
Löser du inte ut ditt paket är vi tvungna att debitera dig 300 kr för att täcka frakt, returfrakt samt administration. Detta sker i form av en faktura till beställningsadressen.

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.

Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.

Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.

OBS! Har din vara inte kommit fram? Kolla att du har uppgett korrekt adress!

Försändelser som kommer tillbaka pga felaktigt uppgiven adress omfattas ej av den fria frakten.

Om Paysonfaktura
Vi erbjuder betalsättet ”PaysonFaktura” i samarbete med Payson AB.

Betalningsvillkor är 14 dagar och vid fakturaköp tillkommer en avgift om 39 kr. För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Företag som betalar mot PaysonFaktura måste vara registrerade i Sverige

Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 160 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.

Ångerrätt

Konsumentens ångerrätt regleras i lagen (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler samt gällande praxis. Generellt har Konsumenten 14 kalenderdagars ångerrätt på samtliga produkter. För produkter som Konsumenten köper mellan den 25 november och den 24 december har kunden rätt att ångra sitt köp till och med den 31 januari året därpå. Konsumenten har alltså rätt att frånträda avtalet om köp genom att lämna eller sända ett meddelande om detta inom denna frist. Plomberade produkter omfattas av ångerrätten endast om plomberingen är obruten. För Produkter som omfattas av ångerrätten gäller att Konsumenten kan bli skyldig att ersätta Sassier.se för en Produkts värdeminskning i den mån det beror på att Konsumenten hanterat Produkten i större utsträckning än vad som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion, vilket kan vara fallet om Produkten returneras i använt eller skadat skick. Ångerfristen börjar löpa från den dag Konsumenten tagit emot Produkten. Sassier.se betalar tillbaka erlagt köpbelopp utan onödigt dröjsmål efter att returen mottagits eller Konsumenten visat att Produkten sänts tillbaka. Konsumenten skall själv betala returfrakten och rekommenderas att returnera ångrad Produkt i originalförpackning med tillhörande emballage. För att använda sig av ångerrätten rekommenderar Sassier.se att Konsumenten först kontaktar Sassier.se innan Konsumenten returnerar en Produkt (för kontaktuppgifter se fliken ”Kontakta oss”). Genom att kontakta vår Kundtjänstsida erhålls snabb hjälp för hantering av returärenden och när du inkommer till Sassier.se med begäran att utnyttja ångerrätten kommer Sassier.se utan dröjsmål att bekräfta mottagandet av meddelandet. Om Konsumenten föredrar det, kan dock ånger ske genom att fylla i något av de standardformulär som finns framtaget för utövande av ångerrätten (http://publikationer.konsumentverket.se) eller av Sassier.se (se länk i slutet av dessa villkor). Konsumenten är införstådd i att Konsumenten, för att få nyttja ångerrätten, senast inom 14 kalenderdagar från att ångerrätten meddelats, returnerar den ångrade Produkten. Såvida Produkten inte returnerats inom föreskriven tid frånfaller ångerrätten. Du kan även använda vår ångerblankett för att ångra ditt köp, du finner den här

Information om pantsättning
Vid betalning med PaysonFaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924.

Garantier och reklamationsrätt

Vi tillämpar Konsumentköplagens reklamationsrätt vilket ger dig som kund rätt att reklamera en produkt i upp till 3 år.

Vi följer även de riktlinjer som är uppsatta av Konsumentverket och vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN´s (Allmänna Reklamationsnämnden) rekommendation till lösning på ärendet.

www.konsumentverket.se kan du få mer information kring din reklamationsrätt.

Leveranser

Leveranstiden anges i kundvagnen under respektive fraktsätt. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara.

Tvist
Vi följer Allmänna reklamationsnämdens rekommendationer vid eventuell tvist.

Fr.o.m. 2016-02-15 finns en plattform för EU:s konsumenter och näringsidkare som syftar till att ge samtliga en ingång för prövning utanför domstol av tvister som uppstått vid gränsöverskridande e-handel; https://webgate.ec.europa.eu/odr

Vi hänvisar dock i första hand till ARN (Allmänna reklamationsnämden)